Затверджено
розпорядженням міського голови
від 05.10. 2018 р. № 06-22-192р
ПОЛОЖЕННЯ
про ФІНАНСОВЕ УПРАВЛІННЯ ЮЖНЕНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ в новій редакції
1.Загальні положення.
1.1.Фінансове управління Южненської міської ради (далі - Управління) є виконавчим органом міської ради, що утворюється рішенням міської ради, є підзвітним та підконтрольним Южненській міській раді та його виконавчому комітету, з питань виконання делегованих повноважень - Департаменту фінансів Одеської обласної державної адміністрації.
1.2.Основною метою діяльності Управління є проведення державної бюджетної політики, направленої на стабілізацію економіки, забезпечення життєдіяльності бюджетних організацій міста. Управління діє на засадах законності, поєднання загальнодержавних і місцевих інтересів.
1.3.Управління в своїй діяльності керується Конституцією України, Бюджетним кодексом України, законами України, актами Президента України і Кабінету Міністрів України, Інструкціями та наказами Міністерства фінансів України, Департаменту фінансів Одеської обласної державної адміністрації, розпорядчими документами Одеської облдержадміністрації та міського голови, рішеннями Южненської міської ради та її виконавчого комітету, а також цим Положенням.
1.4.Управління є юридичною особою, має самостійний баланс, реєстраційні рахунки в органах Державного казначейства , печатку із зображенням Державного герба України і своїм найменуванням. Як юридична особа Управління укладає договори, контракти, на підставі яких набуває юридичні права та обов'язки. Управління може бути позивачем і відповідачем у суді.
1.5.Структурні підрозділи Управління не мають статусу юридичної особи, діють у його складі , керуючись цим Положенням та положеннями про структурні підрозділи.
1.6.Управління утримається за рахунок коштів місцевого бюджету.
1.7 Управління є бюджетною установою, діяльність якої не направлена на отримання прибутку.
1.8.Отримані Управлінням доходи (прибутки) або їх частини не можуть розподілятися серед засновників (учасників), членів такої організації, працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших пов’язаних з ними осіб.
1.9.Доходи (прибутки) Управління використовуються виключно для фінансування видатків на утримання Управління, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямків діяльності, визначених даним Положенням.
1.10.У разі припинення юридичної особи (у результаті її ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення) активи Управління зараховуються до доходу місцевого бюджету, або передаються одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду.
1.11.Гранична чисельність апарату Управління та фонд оплати праці працівників Управління затверджується за пропозицією міського голови рішенням міської ради.
1.12.Посадові особи, що працюють в Управлінні, є посадовими особами місцевого самоврядування, призначаються на посаду міським головою на конкурсній основі чи за іншою процедурою, передбаченою законодавством. Відповідно до цього Положення мають посадові повноваження щодо здійснення організаційно-розпорядчих та консультативно-дорадчих функцій і отримують заробітну плату за рахунок коштів місцевого бюджету.
1.13.Кошторис та штатний розпис Управління затверджує міський голова.
1.14.Оплата праці працівників Управління здійснюється згідно з чинним законодавством.
1.15.Управління ліквідується та реорганізується за рішенням Южненської міської ради відповідно до чинного законодавства.
2. Основними завданнями Управління є:
2.1 Забезпечення реалізації основних напрямків державної, регіональної та місцевої бюджетної політики.
2.2 Складання розрахунків до проекту місцевого бюджету, складання проекту місцевого бюджету та прогнозу на наступні за плановим два бюджетні періоди і подання на розгляд міської ради після схвалення виконавчим комітетом міської ради.
2.3.Концентрація фінансових ресурсів на пріоритетних напрямках економіки міста, фінансове забезпечення регіональних гарантій з питань соціального захисту населення та забезпечення регіональних фінансових ресурсів.
2.4.Участь у розробці нових та удосконаленні діючих форм фінансових взаємовідносин органів місцевого самоуправління з підприємствами, установами та організаціями всіх форм власності на основі економічних методів керівництва, проведення гнучкої бюджетної політики, направленої на поліпшення умов для розширення виробництва, виконання заходів розвитку та регулювання фінансового ринку.
2.5.Розроблення пропозицій з удосконалення методів фінансового і бюджетного планування та фінансування витрат.
2.6.Підготовка та проведення експертизи проектів нормативно-правових актів, що виносяться на розгляд Южненської міської ради та її виконавчого комітету, в межах компетенції Управління.
2.7.Здійснення контролю за дотриманням підвідомчими установами та організаціями законодавства щодо використання ними бюджетних коштів та коштів цільових фондів, утворених міською радою.
2.8.Здійснення загальної організації та управління виконанням місцевого бюджету, координація діяльності учасників бюджетного процесу з питань виконання бюджету.
2.9. Організація роботи із збереження поточного та довгострокового архіву, підготовка та передача матеріалів на зберігання до архіву.
2.10. Забезпечення доступу до публічної інформації та системного і оперативного оприлюднення інформації з питань, що належать до компетенції Управління на офіційному веб-порталі Южненської міської ради в мережі Інтернет.
3. Управління відповідно до покладених на нього завдань:
3.1.Організує роботу, пов’язану зі складанням проекту місцевого бюджету. Визначає порядок і терміни подання виконавчими органами міської ради та органами, що контролюють справлення надходжень бюджету, матеріалів для підготовки проекту місцевого бюджету.
3.2.Розробляє і доводить до головних розпорядників бюджетних коштів інструкції з підготовки бюджетних запитів.
3.3.Визначає порядок та терміни розроблення бюджетних запитів головними розпорядниками бюджетних коштів.
3.4.Проводить на будь-якому етапі складання і розгляду проекту місцевого бюджету аналіз бюджетного запиту, поданого головним розпорядником бюджетних коштів, щодо його відповідності меті, пріоритетності, а також дієвості та ефективності використання бюджетних коштів.
3.5.Приймає рішення про включення бюджетного запиту до пропозиції проекту місцевого бюджету перед поданням його на розгляд виконавчому комітету, на погодження постійній депутатської комісії з питань бюджету,фінансово – економічної, інвестиційної політики та підприємництва на затвердження Южненській міській раді.
3.6.Бере участь у розробленні балансу фінансових ресурсів міста, аналізує соціально-економічні показники розвитку міста та враховує їх під час складання проекту місцевого бюджету.
3.7.Одержує від всіх суб'єктів підприємницької діяльності підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності інформацію, необхідну для складання та виконання місцевого бюджету.
3.8.Складає та затверджує тимчасовий розпис доходів і видатків місцевого бюджету та розпис місцевого бюджету, внесення в установленому порядку змін до розпису місцевого бюджету, забезпечує протягом бюджетного періоду відповідність розпису місцевого бюджету встановленим бюджетним призначенням та його виконання.
3.9.Перевірає проекти паспортів бюджетних пpогpaм, наданих головними розпорядниками бюджетних коштів, щодо відповідності змісту паспортів бюджетних пpогpaм рішенню про місцевий бюджет на відповідний бюджетний період.
3.10. Складає спільні накази про затвердження паспортів бюджетних програм головного розпорядника бюджетних коштів та фінансового управління, у строки, обумовлені законодавством.
3.11.Проводить контроль за своєчасністю внесення зміни до паспортів бюджетних пpогpaм протягом бюджетного періоду, шляхом затвердження їх у новій редакції у порядку, встановленому для складання паспортів бюджетних пpогpaм.
3.12.Приймає від головних розпорядників бюджетних коштів в термін, визначений для подання зведеної річної фінансової та бюджетної звітності, річні звіти про виконання паспортів бюджетних програм за формою, затвердженою профільним наказом, у паперовому та електронному вигляді.
3.13 Перевірка правильності складання і затвердження документів , що застосовуються в процесі затвердження та виконання бюджету (кошторис, план асигнувань загального фонду бюджету, план надання кредитів із загального фонду бюджету, план спеціального фонду бюджету, план використання бюджетних коштів, помісячний план використання бюджетних коштів, штатний розпис установи та інші документи).
3.14.Проводить моніторинг змін, що вносяться до місцевого бюджету.
3.15. Проводить аналіз фінансування підприємств комунальної власності через головних розпорядників коштів згідно з вимогами чинного законодавства.
3.16. Приймає участь у розробці нових та удосконалення діючих форм фінансових взаємовідносин органів місцевого самоврядування з підприємствами, установами та організаціями всіх форм власності на основі економічних методів керівництва, проведення гнучкої бюджетної політики направленої на поліпшення умов для розширення виробництва, виконання заходів розвитку та регулювання фінансового ринку.
3.17.Здійснює фінансування через головних розпорядників бюджетних коштів, організацій та установ освіти, культури , спорту, молодіжної політики, охорони здоров’я, соціального забезпечення та соціального захисту населення, які створенні міською радою, а також заходів, зв'язаних з розвитком житлово-комунального господарства та благоустрою та інших заходів, передбачених діючим законодавством.
3.18.Здійснює у процесі виконання місцевого бюджету прогнозування та проводить аналіз доходів відповідного місцевого бюджету.
3.19.Організує виконання місцевого бюджету, забезпечення разом з органами, що контролюють справлення надходжень бюджету, територіальними органами Державної казначейської служби України, виконавчими органами міської ради надходжень доходів до місцевого бюджету. Готує пропозиції щодо визначення додаткових джерел фінансових ресурсів та вжиття заходів щодо ефективного витрачання бюджетних коштів.
3.20.Зводить показники міського бюджету та подає їх у встановлені терміни до Департаменту фінансів Одеської обласної державної адміністрації.
3.21.Забезпечує захист фінансових інтересів міста та здійснює у межах своєї компетенції контроль за дотриманням бюджетного законодавства.
3.22.Розглядає бюджетну та фінансову звітність про виконання місцевого бюджету та інших фінансових звітів, поданих територіальними органами Державної казначейської служби України.
3.23.Опрацьовує річний та квартальні звіти про стан виконання місцевого бюджету, подає його на розгляд виконавчому комітету, на погодження постійній депутатській комісії з питань бюджету,фінансово – економічної, інвестиційної політики та підприємництва і на затвердження Южненській міській раді та Департаменту фінансів Одеської обласної державної адміністрації.
3.24.Розглядає звернення та готує пропозиції для прийняття рішень про виділення коштів з резервного фонду бюджету міського бюджету.
3.25.Організує методичне керівництво діяльності фінансових відділів бюджетної сфери міста.
3.26. Розглядає у межах своєї компетенції звернення громадян, підприємств, установ і організацій.
3.27. Готує та подає міській раді офіційні висновки про перевиконання чи недовиконання доходної частини загального фонду місцевого бюджету, про обсяг залишку коштів загального та спеціального (крім власних надходжень) фондів місцевого бюджету для прийняття рішення про внесення відповідних змін до нього.
3.28.Готує проекти рішень та надає на схвалення виконавчого комітету та розгляду міською радою про внесення змін до рішення про місцевий бюджет у разі необхідності збільшення, зменшення та перерозподілу бюджетних призначень між головними розпорядниками бюджетних коштів (за наявності відповідного обґрунтування) та інших випадках, передбачених бюджетним законодавством.
3.29.Розробляє проекти рішень міської ради, виконавчого комітету міської ради, інших нормативно – правові акти, які регулюють бюджетні правовідносини. Приймає участь в розробці проектів нормативно-правових актів, розробниками яких є інші виконавчі органи міської ради.
3.30.В межах законодавчо визначених повноважень, розглядає та погоджує висновки на повернення платникам помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов’язань.
3.31.Готує пропозиції міській раді щодо здійснення місцевих запозичень. У разі прийняття радою відповідного рішення, вживає заходи щодо ефективного управління місцевим боргом.
3.32.Здійснює контроль за дотриманням бюджетного законодавства на кожній стадії бюджетного процесу щодо місцевого бюджету.
3.33. Здійснює в межах своєї компетенції перевірки та аналіз розрахунків цін і тарифів на оплату житлово-комунальних, транспортних та інших послуг.
3.34. Виступає як розпорядник бюджетних коштів по окремих видах фінансування згідно з висновками ст.22 Бюджетного Кодексу України.
3.35. Здійснює інші, передбачені чинним законодавством повноваження.
4. Управління має право:
4.1.Одержувати в установленому порядку від виконавчих органів Южненської міської ради, територіальних органів Державної казначейської служби України, органів, що контролюють справлення надходжень бюджету, інших державних органів, підприємств, установ та організацій всіх форм власності, банків пояснення, інформацію, матеріали та інші документи, необхідні для складання проекту місцевого бюджету та аналізу його виконання.
4.2. Здійснювати перевірки планово-економічної діяльності виконавчих органів міської ради, установ, що утримуються за рахунок коштів місцевого бюджету. Брати участь у проведенні перевірок підприємств комунальної власності.
4.3. Залучати фахівців інших підрозділів виконавчих органів міської ради, підприємств, установ і організацій (за погодженням з їх керівництвом) для розгляду питань, що належать до компетенції Управління.
4.4. Вносити в установленому порядку пропозиції щодо вдосконалення роботи Южненської міської ради з питань, що належать до компетенції Управління.
4.5. Доступ в установленому порядку до інформаційних баз органів місцевого самоврядування, системи зв’язку і комунікацій та інших технічних засобів.
4.6. Застосувати попередження про неналежне виконання бюджетного законодавства з вимогою щодо усунення порушення бюджетного законодавства.
4.7. Приймати рішення про застосування заходів впливу за порушення бюджетного законодавства, визначених пунктами 2-5 та 7 частини першої статті 117 Бюджетного кодексу України, у межах установлених повноважень на підставі протоколу про порушення бюджетного законодавства або акта ревізії та доданих до них матеріалів, зокрема:
а) зупинення операцій з бюджетними коштами;
б) призупинення бюджетних асигнувань;
в) зменшення бюджетних асигнувань;
г) повернення бюджетних коштів до місцевого бюджету.
д)безспірне вилучення коштів з місцевого бюджету.
4.8. За рішенням Южненської міської ради здійснювати на конкурсних засадах розміщення тимчасово вільних коштів місцевого бюджету на депозитах, або шляхом придбання державних цінних паперів, з подальшим поверненням таких коштів до кінця поточного бюджетного періоду .
4.9. Отримувати позики на покриття тимчасових касових розривів місцевого бюджету, пов'язаних із забезпеченням захищених видатків загального фонду які в обов'язковому порядку покриваються Державним казначейством України в межах поточного періоду за рахунок коштів єдиного казначейського рахунку на договірних умовах без нарахування відсотків за користування цими коштами з обов'язковим її поверненням до кінця поточного бюджетного періоду з казначейського рахунку.
4.10. За рішенням Южненської міської ради надавати фінансову допомогу з місцевого бюджету на поворотній основі на конкретні цілі, пов’язані з реалізацією програм та заходів згідно з бюджетними призначеннями та відповідно до затвердженої бюджетної програми.
4.11. Скликати в установленому порядку наради з питань, що належать до його компетенції.
4.12. Управління має також інші прав, визначені чинним законодавством.
5. Організація роботи.
5.1.Управління під час виконання покладених на нього завдань у встановленому законодавством порядку та в межах компетенції взаємодіє з виконавчими органами міської ради, іншими підприємствами, установами, організаціями, об'єднаннями громадян, розташованими у м. Южному, а також з органами, що контролюють справлення надходжень бюджету, органами Державної фінансової інспекції України та територіальними органами Державної казначейської служби України, одержує від них в установленому порядку інформацію, документи, статистичні дані та інші матеріали, необхідні для виконання покладених на нього завдань.
6. Керівництво управлінням.
6.1 Управління очолює начальник , який призначається на посаду відповідно до законодавства про службу в органах місцевого самоврядування і
звільняється з посади міським головою. Особа яка призначається на посаду начальника, повинна мати вищу економічну освіту і стаж керівної роботи не менше як 5 років.
6.2. Начальник Управління має заступників, які призначається на посаду відповідно до законодавства про службу в органах місцевого самоврядування і звільняються міським головою. Особа яка призначається на посаду заступника повинна мати вищу економічну освіту і стаж керівної роботи не менше як 3 роки.
6.3 Право першого підпису належить начальнику Управління. На період відсутності начальника право підпису належить його заступникам.
6.4. Начальник Управління:
6.4.1.Здійснює керівництво діяльністю Управління, забезпечує виконання покладених на Управління завдань, визначає ступінь відповідальності заступників начальника управління - начальників відділів, керівників його структурних підрозділів, взаємодіє з постійною комісією з питань бюджету, фінансово – економічної , інвестиційної політики та підприємництва Южненської міської ради.
6.4.2. Забезпечує взаємодію Управління з іншими виконавчими органами Южненської міської ради.
6.4.3. Відповідає на звернення, скарги, запити й пропозиції громадян та юридичних осіб, що надходять до Управління.
6.4.4.Подає на розгляд міському голові проект кошторису доходів і видатків, вносить пропозиції щодо граничної чисельності та фонду оплати праці працівників Управління.
6.4.5. Видає у межах своєї компетенції накази організаційно-розпорядчого характеру, організовує та контролює їх виконання особовим складом Управління.
6.4.6.Розпоряджається коштами у межах затвердженого кошторису видатків на утримання Управління.
6.4.7. Затверджує розпис доходів і видатків, кредитування та фінансування міського бюджету на рік і тимчасовий розпис на відповідний період.
6.4.8. Забезпечує відповідність розпису місцевого бюджету встановленим бюджетним призначенням.
6.4.9.Затверджує плани роботи структурних підрозділів Управління та аналізує стан виконання.
6.4.10. Контролює дотримання особовим складом Управління вимог Законів України « Про службу в органах місцевого самоврядування», « Про доступ до публічної інформації», антикорупційного законодавства та інших нормативно- правових актів України.
6.4.11. Забезпечує дотримання працівниками правил внутрішнього трудового розпорядку та виконавської дисципліни, раціональний розподіл обов’язків між ними, вживає заходів щодо підвищення фахової кваліфікації працівників Управління.
6.4.12. Забезпечує дотримання дисципліни та законності в діяльності Управління.
6.4.13. Організує заохочення та накладання дисциплінарних стягнень на працівників.
6.4.14. Координує організаційне, інформаційне та матеріально-технічне забезпечення Управління.
6.4.15. Подає на затвердження міському голові проекти кошторису та штатного розпису Управління в межах затвердженої чисельності.
6.4.16. Здійснює керівництво та відповідає за організацію роботи щодо забезпечення та дотримання чинного законодавства про охорону праці.
6.4.17. Веде особистий прийом громадян та організовує розгляд пропозицій, заяв та скарг працівниками Управління згідно із Законом України «Про звернення громадян».
6.4.18. Забезпечує збереження інформації в паперовому та електронному вигляді, створеної в процесі діяльності, приймання-передавання її при зміні (звільненні, переведенні тощо) працівників.
6.4.19. Забезпечує системне та оперативне оприлюднення на офіційному веб-порталі міської ради в мережі Інтернет інформації, що входить до компетенції Управління, дотримання законодавства про доступ до публічної інформації.
6.4.20. Начальник Управління здійснює інші повноваження відповідно до Положення про Управління, а також покладених на нього завдань окремими рішеннями Южненської міської ради, її виконавчого комітету, дорученнями, розпорядженнями міського голови
6.5. Начальник Управління повинен знати:
6.5.1.Закони України, що стосуються діяльності Управління, укази та розпорядження Президента України, постанови Верховної Ради України, постанови та розпорядження Кабінету Міністрів України, інші підзаконні нормативно-правові акти, конвенції, стандарти та рекомендації міжнародних організацій з питань фінансів; порядок підготовки та внесення проектів нормативно-правових актів; сучасні методи управління персоналом; основи економіки, фінансів, ринку праці, трудового законодавства, психології праці; правила ділового етикету; правила охорони праці та протипожежного захисту; основні принципи роботи на комп’ютері та відповідні програмні засоби; державну мову, ділову мову.
6.6. Начальник Управління несе відповідальність за:
6.6.1. Неналежну організацію роботи Управління, незадовільний стан діловодства, службової та виконавської дисципліни.
6.6.2. Незабезпечення виконання покладених на Управління завдань та функцій, передбачених цим Положенням.
6.6.3. Недотримання законності в службовій діяльності працівниками Управління.
6.6.4. Незадовільний стан професійної підготовки та виховної роботи з особовим складом Управління.
6.6.5. Негативні наслідки наказів, доручень, самостійно прийнятих рішень під час виконання службових обов’язків та за бездіяльність.
6.6.6. Незабезпечення створення належних умов з охорони праці.
6.6.7. Невідповідність прийнятих ним рішень вимогам чинного законодавства.
6.6.8. Невиконання рішень Южненської міської ради та її виконавчого комітету, розпоряджень і доручень міського голови.
6.6.9. Несвоєчасну і недостовірну подачу інформацій та звітів, що входять до компетенції Управління.
6.6.10. За відсутності начальника Управління його обов’язки виконує один із заступників начальника Управління.
7. Накази начальника Управління, видані з порушенням законодавства або з перевищенням повноважень можуть бути скасовані міським головою, або оскаржені в судовому порядку згідно діючого законодавства.
8. Структура Управління:
- заступник міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради – начальник фінансового управління;
- головний спеціаліст;
- відділ планування та економічного аналізу місцевого бюджету;
- відділ організації фінансування та виконання місцевого бюджету;
- відділ бухгалтерського обліку та звітності.
Юридична адреса: 65481, Одеська область, м. Южне, проспект Григорівського десанту, будинок 18.
Керуюча справами виконавчого комітету Л.Г.Шегида
Погоджено:
Голова постійної депутатської комісії Южненської С.М. Назаренко
міської ради з питань бюджету,
фінансово – економічної, інвестиційної
політики та підприємництва